Organitza el Sindicat d'Estudiants al teu centre d'estudis

1. Què necessitem per legalitzar una associació del Sindicat d'Estudiants a l'institut?

- Ser 5 estudiants de l'institut o més.

- El suport de 2 majors d'edat, que poden ser professors del centre que us recolzin, pares o companys estudiants majors d'edat. La llei els anomena “gestors” però, al contrari del que pugui semblar per aquest nom, no tenen cap funció ni són part de l'Associació, encara que se'ns exigeix que signin els papers de constitució per si en algun moment l'Associació obre un compte bancari o una altra qüestió similar, cosa que ni tan sols té perquè arribar a succeir.

2. Emplenar els documents que us adjuntem (descarrega'ls al final d'aquest text)

Un cop siguem 5 estudiants, o més, disposats a legalitzar l'Associació del Sindicat d'Estudiants, el següent que hem de fer és una reunió entre tots per emplenar els papers que us adjuntem:

- Document 1: Portada o model d’ingrés. Es tracta d'un paper que resumeix tota la documentació que posteriorment lliurarem a la Secretaria de l'institut. Hem de designar un company que farà les vegades de Coordinador/a de la Junta Directiva de l'Associació i serà qui ho empleni i ho signi.

- Document 2: Acta Fundacional. Es tracta del document que fa constar que estem creant l'Associació. Aquí necessitem que, a més del company que va signar el paper anterior, la resta d'estudiants que esteu promovent l'Associació signeu el paper. És el moment de distribuir-vos les responsabilitats que cadascú vulgui desenvolupar. No us preocupeu per donar-li gaire importància a això, ja que després, en el dia a dia podrem canviar-ho sense cap problema. Es tracta simplement d'un formalisme necessari, que podrà ser modificat quan així ho decidiu. Finalment, en aquest full, necessitem que posin el nom i el DNI els dos gestors, és a dir els dos pares, professors o estudiants majors d'edat.

- Document 3: Certificació d'Integració al Sindicat d'Estudiants. Aquest full és important, ja que és el document que us vincula amb el Sindicat d'Estudiants. Ho han d'emplenar les mateixes persones que l'Acta Fundacional.

- Document 4: Estatuts. Es tracta dels estatuts-model bàsics de l'Associació del Sindicat d'Estudiants pels quals es regirà l’Associació. Haureu d'emplenar els espais en blanc i les 5 persones que han signat l'Acta Fundacional i la Certificació d'Integració al Sindicat d'Estudiants hauran de signar cadascun dels seus fulls al marge.

Un cop hagueu omplert tots aquests documents ja podem legalitzar l'associació! Tot i això, de cara a mostrar el suport de la resta d'estudiants del centre, us animem a que també recolliu les firmes del 5% del total d'estudiants del centre, per a això podeu emplenar també el Document 5. (Per exemple, al cas d'un IES de 500 estudiants, el 5% serien 25 signatures, encara que en podeu recopilar tantes com vulgueu, imprimint tantes vegades com necessiteu el document 5).

3. Lliurar els documents

Un cop tenim tota la documentació, només ens falta lliurar-la.

Per això, hem de fer 3 fotocòpies de tots els papers, de manera que al final tinguem el joc de documents original i altres 3 jocs fotocopiats.

Després anirem a la Secretaria de l'Institut. Aquí hem de demanar que ens segellin els 4 jocs de documents. Amb què ens segellin el primer full de cada joc és suficient. La Secretaria es quedarà amb l'original i una còpia (una per a la Direcció de l'Institut i una altra que ells enviaran a l'Administració corresponent), i a nosaltres ens en donaran les altres dues còpies segellades. (Hem de comprovar que són els segells originals, no segells fotocopiats, ja que hem trobat problemes en alguns instituts amb Juntes directives reaccionàries on s'han negat a segellar-nos els papers. Si això us passa, truqueu immediatament als telèfons de contacte que us donem al final de la guia, ja que la llei els obliga a fer-ho, i si no ho fan estaran incomplint-la.)

Amb les dues còpies segellades que ens han donat: una còpia hauríeu de guardar-la vosaltres i l'altra hauríeu d'enviar-la per correu ordinari a la Seu del Sindicat d'Estudiants, a aquesta adreça: Sindicat d'Estudiants - C/ Reina Amàlia 6 baixos esquerra 08001 Barcelona. Aquest pas és molt important, perquè així podrem incloure la vostra Associació al cens oficial d'Associacions del Sindicat d’Estudiants i posar-nos en contacte amb vosaltres per a ajudar-vos en tot el que necessiteu.

Finalment, per a solucionar qualsevol problema o dubte relacionat amb la creació de l'Associació, ens podem escriure a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o trucar-nos als telèfons 933 248 325 o al 629 467 550, on us ajudarem amb qualsevol dubte que tingueu.

País Valencià Catalunya Balears
 Castelló  Girona Balears