• 1
  • 2
  • 3

Des del Sindicat d'Estudiants, Lliures i Combatives i Esquerra Revolucionària volem manifestar el nostre absolut rebuig a l'empresonament de la jove lluitadora palestina de 16 anys Ahed Tamimi. El seu delicte? Oposar-se a l'ocupació israeliana que massacra el seu poble.

Detinguda per lluitar

Ahed Tamimi va ser detinguda el passat 19 de desembre després d'haver-se fet viral un vídeo en què ella juntament amb les seves cosines es resisteixen a l'entrada dels soldats armats a casa seva a NabiSaleh- un petit poblat prop de la ciutat palestina de Ramallah-. Els fets filmats van succeir després que l'exèrcit disparés una bala de goma al rostre del seu cosí de 15 anys.

Tres dies després que el vídeo fos pujat a les xarxes l'exèrcit va preparar una incursió a la llar dels al-Tamimi de matinada per treure a Ahed del llit, emmanillar-la i empènyer-la cap a un furgó que esperava davant la porta. Quan la mare i la cosina d’Ahed van anar a la comissaria on es trobava la jove, també elles van ser detingudes.

El tribunal militar israelià acusa Ahed d'un total de dotze càrrecs entre els quals es troba el d’ "agressió a un soldat", "llançar pedres" i "incitació". Aquest 2 de gener el fiscal va demanar presó incondicional per a les tres dones i el ministre d'educació israelià Naftali Benet va declarar públicament que les joves "haurien d'acabar les seves vides a la presó" *1.

Ahed és una activista palestina coneguda per la seva resistència a l'ocupació militar israeliana de Cisjordània. Amb tan sols 12 anys es va enfrontar a soldats de l'ocupació impedint que s’emportessin el seu germà petit. El 2009 l'ocupació israeliana va prendre el control de l'única font d'aigua. Des de llavors el poble de NabiSaleh es manifesta tots els divendres de l'any contra l'ocupació i és un dels nuclis més actius de la resistència palestina.

Repressió davant la resistència de masses

L'Estat d'Israel vol donar un toc d'atenció a la resistència palestina que, després de l'anunci de reconeixement per part de Donald Trump de Jerusalem com a capital d'Israel, va protagonitzar nous episodis de lluita.

Les protestes del desembre passat contra l'ocupació sionista van comportar la mort de desenes de palestins i més de tres mil ferits. La repressió israeliana té als joves com el seu objectiu principal i és que el 95% dels detinguts en les protestes són nens i joves * 2.

Segons explica Bassem Tamimi, pare d’ Ahed, els menors palestins són detinguts i exposats a amenaces i violència física, són interrogats sense advocats ni pares presents i pressionats a signar confessions en hebreu, idioma que la majoria no entén. El cas d’Ahed és el més representatiu d'aquesta realitat.

Ahed Tamimi s'ha convertit en un exemple i un símbol de lluita contra l'opressió que pateix el poble palestí per l'ocupació de l'Estat genocida d'Israel. La seva detenció busca donar exemple als que, com ella, protagonitzen les protestes palestines.

Misogínia i ocupació

Ben Caspit, un important periodista israelià, va escriure al diari Maariv una lloança als soldats que, segons ell, havien actuat de la millor manera. Per Ahed, però, tenia reservades aquestes paraules: En el cas de les noies, hauríem de fer-los pagar un preu en alguna altra oportunitat, en la foscor, sense testimonis ni càmeres * 3.

Una clara invitació a la violació i la tortura a l'adolescent palestina. Les dones a Israel són víctimes de la violència masclista i patriarcal que s'agreuja en el cas de les dones palestines que pateixen l'odi racista, tortures físiques i psicològiques i abusos sexuals a les presons * 4.

Ahed: símbol de resistència

La jove s'ha convertit en un símbol de resistència del seu poble i ha generat la solidaritat dels que, com ella, patim i ens oposem a l'opressió dels estats capitalistes i les seves polítiques colonials.

Ahed deixa clar els abusos als quals l'ocupació israeliana sotmet les poblacions dels territoris de Cisjordània i la Franja de Gaza. Condicions miserables amb tota mena de restriccions, manca i espoli de recursos i aïllament.

Només la lluita organitzada i conscient dels joves i treballadors aconseguirà posar fi a la situació d'Apartheid que l'Estat d'Israel imposa a les poblacions àrab-israelianes. L'exemple de Ahed Tamimi deixa clar que la lluita és l'únic camí per acabar amb la marginalitat, la pobresa i la violació de drets humans que pateix la població palestina.

TOMBEM EL MUR DE SEGREGACIÓ, PALESTINA LLIURE D'OCUPACIÓ!

#FREEAHEDTAMIMI

1Via: Diari israelià Haaretz.

2Via: laizquirdadiario.com

3Via: Diari Israelià Maariv